Välj din anläggning!

Resurser

Kopvillkor

Bokning

På vår hemsida, www.axelsonsspa.se, kan du boka och köpa ett flertal tjänster och behandlingar samt köpa varor såsom presentkort.

Bokningar av tjänster är bindande köp både för dig som kund som för oss som leverantör. Köpdatum är alltid samma som bokningsdatum oavsett vald betalningsmetod. Vid bokning via hemsidan är du som kund ansvarig för köpet och dina kontaktuppgifter. Du måste vara myndig för att genomföra ett köp. Kontrollera dina uppgifter noggrant och att köpet överensstämmer med dina önskemål innan du godkänner det. Efter din bokning skickar vi en bokningsbekräftelse/kvitto med e-post. Det är därför viktigt att du anger korrekt e-postadress. Vi ansvarar inte för av kunden felaktigt angivna uppgifter.

Ångerrätt

För alla köp på hemsidan följer vi Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, vilket innebär att du som köpare har 14 dagars ångerrätt under förutsättning att varan eller tjänsten inte har använts, genomförts eller påbörjats under denna period. Ångerrätten innebär att kunden inom 14 dagar från köpedatumet kan avboka tjänsten eller varan och erhålla återbetalning av inbetalt eller fakturerat belopp. Om du vill avboka köpet så skall det i så fall ske via e-post till aktuell anläggning: Stockholm – info@axelsonsspa.se Malmö malmo@axelsonsspa.se Uppge namn, personnummer, samt bokningsnummer.

För varor gäller att varan måste returneras oanvänd per post innan återköpet kan genomföras. När ångerfristen löpt ut är det inte längre möjligt att avboka en tjänst eller återköpa en vara med någon form av återbetalning. Sent avbokade behandlingar eller ej utnyttjade behandlingar debiteras.

Betalning

Vi ser gärna att du betalar direkt vid bokning online för att undvika köbildning och förseningar på plats. Avbokning/Ombokning av behandling måste göras senast 24 timmar innan. Ej avbokad tid debiteras.

Våra anläggningar är kontantfria, du är välkommen att betala med kort eller Swish.

Avbokningsregler

Vid bokad behandling får du ett påminnelsemeddelande 48h innan behandling.

OM- & Avbokning ska ske 24h före besökstiden.

Avbokning ska göras via telefon alternativt mail. Har du inte fått någon bekräftelse via mail så är din tid inte avbokad.

Avbokning via chatt är ej giltig, Avbokning via telefonsvarare är ej giltig.

Vid sjukdom under natten ska ett mail ha skickats iväg innan kl 07:00 samma dag som bokning för att godkännas som avbokad behandling.

Var noggrann med vilken mail som gäller för din anläggning samt rättstavning av mailadress.

Vid försenad avbokning debiteras hela behandlingen.

Vid sen sjukanmälan får en anhörig, kollega eller vän utnyttja din tid, men personen kan inte använda din friskvård om det är en friskvårdsbehandling. Då får personen betala med egen friskvård alternativt med kort.

Om du väljer att komma till din behandling trots sjukdom så förbehåller vi oss rätten av skicka hem dig om du utgör en risk för att smitta våra kollegor, då kommer även full debitering att göras.

Om behandlingen är betalad kan den återbetalas inom 2 veckor från köpedatum, efter 2 veckor hjälper vi dig gärna att hitta en ny tid (om sjukanmälan görs inom rätt tidsspann) men vi återbetalar ej.

Har du en betalad tid så ska du inte avboka den online, då försvinner bokningen helt från systemet och medför svårigheter med återbetalning eller flytt av tid. Vänligen ring till anläggningen istället så hjälper vi dig.

Presentkort

Presentkortet är giltigt i 1 år från inköpsdatum. Ett presentkort kan ej lösas in mot kontanter, ej heller helt eller delvis återköpas. Presentkorten gäller på Axelsons SPA i Stockholm & Malmö, och kan användas till behandlingar och produkter. Våra presentkort skickas via email till angiven adress direkt efter genomförd betalning. Axelsons SPA tar inget ansvar för försändelser som skickats till felaktiga adresser eller som är beställda av personer som inte är innehavare av det kontokort som använts. Var uppmärksam när du lägger din beställning och kontrollera adressen en extra gång. Vid försäljning av presentkort utgår ingen moms. Momsen redovisas först vid nyttjandet av presentkortet. Vid köp av någon av våra tillfälliga kampanjer anges utgångsdatum i samband med köpet och det är det angivna datumet som gäller, då denna typ av presentkort inte ingår i vårt ordinarie sortiment.

Dina rättigheter

Om du vill få insyn i din personuppgiftsbehandling har du rätt att begära att få tillgång till dina uppgifter. Om vi mottar en begäran om tillgång kan vi komma att fråga om ytterligare uppgifter för att säkerställa att vi lämnar ut uppgifterna till rätt person. Du har också alltid rätt att begära att dina personuppgifter rättas.

Vi kommer alltid att radera dina uppgifter i den utsträckning som krävs enligt tillämplig lag och vi kommer självklart alltid göra vårt bästa för att tillmötesgå din begäran om radering. Du har också rätt att invända mot vår behandling (till exempel den behandling som baseras på våra berättigade intressen) eller begära att få de uppgifter som du har lämnat till oss överförda till en annan personuppgiftsansvarig (så kallad dataportering).

Dina personuppgifter får inte behandlas för direktmarknadsföring eller profilering om du motsätter dig sådan behandling. Du har också rätt att när som helst återkalla ett lämnat samtycke, t.ex. det samtycke som du som privatperson lämnar när du börjar prenumerera på vårt nyhetsbrev.